Monday, September 1, 2014

Finish what you've started...

Stumbled upon mba Atin's status on facebook yesterday morning, and it feels like DANG!! It really represents what I feel recently. Alhamdulillah, everyday is a learning process for me. Let's be a better muslimah day by day insyaAllah :)
Here's her status on FB, hope you will be inspired too :)

Menyelesaikan apa yang telah dimulai. Jangan terlalu khawatir dengan apa yang akan terjadi di masa depan, itu hanya akan menghalangimu melangkah. Rencanakan dan lakukan, mensyukuri setiap tahapnya, menjalaninya dengan ikhlas, lalu suatu saat kita pasti sampai disana, garis akhir. Tapi kalau kekhawatiran menggelayut dalam jiwa, setiap langkah akan terasa berat dan menyakitkan, garis finish pun akan terasa jauh, bisa jadi tak sampai ke sana dan tumbang di tengah jalan. Hidup ini hanya sebentar saja, menyakitkan sekali jika diisi dengan kesedihan yang kita ciptakan sendiri. Berbahagialah, bersemangatlah, lakukan semuanya lillah :)
I know that maraton is never that easy but touching the finish line is the greatest feeling ever after the difficult marathon we passed. Let's finish what we've started. Don't forget to involve Allah in every steps we take :)

No comments:

Post a Comment

thank you for your comment! ♥